Her bor jeg på toppen til høyre

Her bor jeg på toppen til høyre

søndag 28. mars 2010

Jeg gjør et forsøk

Jeg har ofte gått å tenkt på at siden jeg er en slik snakkesalig fyr, burde jeg jo spare omgivelsene mine for praten, og heller skrive ned det jeg tenker på.

Altså-, særlig jeg klarer å holde kjeft - men jeg kan dele litt av den hverdagen som folk kanskje ikke vet så mye om. Og, dette er da altså mitt første innlegg her i bloggen, så får man se hva det blir til etterhvert.

Det øverste bildet viser blokka jeg bor i og under ser du bilde tatt fra terrassen i fjor sommer rett etter vi flytte inn her i Lervig. Denne utsikten er litt i endring kan du si. Siden sommeren i fjor har det kommet en stor grå betongkloss i retningen der hvor bildet er tatt, og to blokker til står på vent. Men håper de tar en del av vinden også, og ikke bare utsikt. Uansett, gleder meg til å ta i bruk terrassen igjen - store grå betongklosser til tross. Grillen har jeg allerede testet, og den fungerer som bare det.

Det er byggefirmaet JM Byggholt som utvikler området her, og driver å vekker oss om morgenen med snekring, boring og annen støy. Byggholt er et byggefirma som bygger boliger for folk flest - shit, vi bomma på utbygger - vi er jo ikke folk flest, og det innså de nok underveis i byggeprossessen med leiligheten vår tror jeg. La meg si det sånn, vurderer du å kjøpe bolig, tenk deg nøye om, og sjekk om utbygger faktisk takler alle de særhetene du måtte komme med underveis - og ikke minst hva de tar seg betalt for det - og om de egentlig har lyst til å gjøre jobben de så elegant sier at de ønsker å gjøre for deg. (virkeligheten stemmer som regel ikke helt overens med hva man selger inn)

Ok, vi bor her, veien var lang, skal ikke rippe opp i det. Leiligheten er blitt om jeg skal si det litt ubeskjedent - jævlig bra! Men det kostet meg en natt på sykehus med full hjerteovervåkning, samt et ukjent antall hissige mailer frem og tilbake, og... vi er vel bare så vidt i gang med utbedringer av feil som var der fra starten, og som har tilkommet etterhvert.

Det er påske, vi har snart bodd her et år :-) (og jeg har enda ikke begynt å lete etter ny bolig)



5 kommentarer:

  1. Korfor ser eg ikkje bokstaver? Men Biler og båter??

    SvarSlett
  2. Bilær å båtær er en del av det jeg er oppvokst med, derfor er det helt naturlig at man ser dette.

    SvarSlett
  3. webdings-font -> kopier inn i word -> marker alt -> velg annen font

    SvarSlett